Showing posts with label UMNO. Show all posts
Showing posts with label UMNO. Show all posts

Monday, February 8, 2010

Gollllll

Kita mendapat kemengan yang ke 2....Golll

5-0

bukan

3-2

mahupun

2.50 - 2.50

apetah lagi

4-1

Nizar bley balik kampung tanam ape yang patut.

Saturday, October 10, 2009

Rusuhan Bagan Pinang

10/10/2009,Sabtu
Jalan sesak teramat sangat mulai Teluk Kemang ke Markas BN (roundabout) sekitar 11.00 malam sehingga 3.00 pagi, penyokong-penyokong PAS melakukan huru hara dengan melakukan provokasi menahan kereta-kereta dan memaki hamun setiap kereta yang mempunyai lambang BN.

Provokasi melampau dilakukan Puak Anak Setan (PAS) dengan menggangu lalulintas, menahan kereta-kereta dan mengeluarkan kata-kata kesat terhadap kenderaan yang dibawa Pengokong-penyokong BN.

Penulis turut dimaki sambil melaungkan takbir, "UMNO Yahudi", "Fisabillah" dan ketika kami ditahan ketika melalui kawasan tersebut, anehnya, penyokong-penyokong PAS yang lalu di kawasan BN tidak pula ditahan, di maki pun tidak. Oleh sebab tidak dapat menahan marah kereta kami ditahan, sempat juga anak-anak muda dari PAS ini menerima Babi dan anjing dari penulis, mujur rakan-rakan didalam kereta menahan.

Anak-anak muda PAS bersenjatakan kayu dan batu mula mencabar kesabaran dengan membaling objek-objek tersebut ke arah kenderaan BN yang lalu lalang sambil menahan kenderaan-kenderaan tersebut.

kami dapat melepaskan diri dari kesesakan tersebut, dan berhenti di sebelah Markas BN (roundabout). Penyokong (Puak Anak Setan) PAS mula membanjiri kawasan tersebut dan menyerang Pemuda UMNO dengan kayu dan besi, Penyokong-penyokong BN yang sedikit jauh dari tempat berkenaan bergegas untuk menyelamatkan rakan-rakan di depan PD Marina. Dipercayai, beberapa orang pemuda UMNO cedera.

Kereta-kereta jip polis, Unit Simpanan Persekutuan (FRU) turut tiba untuk mengawal kemaraan kedua-dua belah parti di depan PD Marina. Kesesakan membuatkan mereka sedikit terlewat namun berjaya menyuraikan mereka yang terlibat.

Puak Anak Setan (PAS) tersebut masih belum berpuashati dan masih berkempen (memakihamun) walaupun masa kempen tamat pada pukul 12.30 malam.

Penulis tidak hairan kerana mereka ini sememangnya lembu, tak faham bahasa.

Thursday, October 8, 2009

paku dulang paku serpih

paku dulang, paku serpih,
cakap orang dia yang lebih.

orang melayu sering diperingatkan, jangan bercerita buruk hal orang kelak 'tahi yang dilempar terpalit kena muka sendiri'.

trend politik di Malaysia lebih menjurus kepada menjatuhkan dan menjahanamkan karier idividu dari manifesto pembangunan dan kebajikan rakyat.

sedari dulu higga sekarang, tiada kepercayaan lznsung politik itu bersih.

di mana sahaja di dunia ini pasti akan berlaku rasuah, bezanya samada indeks terbanyak dan yang terkecil.

ketika dahulu, Tun Dr Mahathir sering dikaitkan dengan kronisme, puak-puak pembangkang menggunakan isu ini sehigga taksub namun lupa dengan Nik Aziz yang terang-terangan berkepentingan dengan anaknya sendiri terlibat dalam jawatan penting berkaitan pentadbiran kelantan. Nik Aziz juga boleh dikatakan gila kuasa dengan memegang pentadbiran Kelantan begitu lama walaupun terdapat ramai lagi yang berkebolehan di Kelantan untuk menerajui Kelantan.

Anwar Ibrahim sewaktu berkuasa turut mengamalkan Kronisme melampau dengan pemberian kontrak kepada saudara mara yang rapat dengannya. Dengan izin Allah, ramai rakan-rakan yang selama ini bersama dengan perjuangan Anwar sudah mula mendapat kesedaran untuk meniggalkannya seperti Zahid Hamidi, N kalanaruppan, Chandra Muzaffar, Ezam Mohd Noor dan ramai lagi.

Untuk memuaskan semua pihak bukanlah senang bagi kerajaan BN walau pelbagai usaha untuk memperbaiki segala kelemahan. Terbaru, indeks kecekapan dan konsep satu Malaysia yang diperkenalkan Perdana Menteri diperkenalkan sedangkan logika fikiran, yang dibangkang itu adalah sesuatu yag bagus.

Puak berserban PAS yang mempersoalkan ketelusan undi pos sudah kebuntuan ide apabila SPRM menjemput wakil kedua belah parti bertanding untuk memantau proses undi pos dijalankan di kem tentera.

Segala usaha untuk memburukkan kerajaan BN ditampan satu-satu sehinggakan modal Pakatan Rakyat akan direcycle.

pepatah Melayu di atas tentunya dilupakan apabila fatwa haram kerjasama dengan bukan Islam yang dianjurkan PAS terkena muka sendiri apabila mereka terpaksa kerja bersama bukan Islam dalam Pakatan Rakyat kerana politik plastik mereka.

setelah menang berturut-turut di pilihanraya kecil yang lepas, Pakatan Rakyat masih mempersoalkan ketelusan SPRM.Sistem demokrasi dipersoalkan PR walaupun mereka berkempen setiap masa dalam ceramah yang diadakan setiap minggu. tiada sekatan dilakukan terhadap blog walaupun tuduhan tanpa bukti dan tidak berasa dilemparkan dengan kata singkatnya-fitnah.

hakikat bahawa manusia tidak akan pernah puas sememangnya benar. lihatlah di Iran, pemimpin yang telus, islamik dan lantang bersuara seperti Ahmad Dnijad ditolak oleh rakyat iran sendiri.

Diharap rakyat Malaysia dapat sedar permainan politik kotor yang dilakukan oleh pihak tidak bertanggungjawab demi kepentingan sendiri tanpa memikirkan akibat kepada rakyat jelata.

Demi untuk jadi pemerintah dan kroni, perjuangan suci diketepikan demi mencapai matlamat haram dan sudah tentunya caranya juga haram.

Siapa kita untuk mengaku diri kita sempurna dan menyisihkan orang lain yang berlainan perjuangan seperti ustadz badrulamin yang menyeru supaya memutuskan hubungan dengan keluarga yang ada kaitan dengan UMNO. umum mengetahui beliau terhutang budi dengan Anwar yang memberi jawatan penting kepadanya di USM ketika dahulu.

fikir-fikirkanlah, paku dulang, paku serpih, cakap orang dia yang lebih.

Monday, September 21, 2009

Bagan Pinang

Apa yang orang UMNO Negeri Sembilan kena buat masa pengundian nanti.
Jalan-Jalan masuk ke Bagan Pinang,Port dickson.

1. Highway Serempan Port Dickson. Sekat setiap kenderaan dan bas-bas yang dikhuatiri membawa pengundi hantu.

2. Sekat jalan-jalan masuk supaya tiada penyokong Pakatan Rakyat yang bakal membuat kacau di Port Dickson.

3. Orang Negeri Sembilan terkenal dengan tolak ansur dan demokrasi. Jangan kerana Pakatan Rakyat, Negeri Sembilan hilang keamanan.

4. Pantau VIP2 Pakatan Rakyat, jangan benarkan mereka lepas ke Bagan Pinang.

5. Pijak dan bakar setiap bendera Pakatan Rakyat.

Kita ajar mereka, mereka masuk tempat kita dan mereka harus tunduk

Saturday, May 16, 2009

let's change malaysia

sekarang aku dah x tgk tv1, tv3...
sekarang aku dah x baca newspaper...
sekarang aku dah x layan political blogs...

are'nt we had enough?

hari-hari politik...
di saat ekonomi yang problem?
di saat rakyat dibuang kerja?

setiap bulan pilihanraya?

are'nt we had enough?

anak muda hanya tau merempit dan berpolitik...
cuba tanya mereka pasal law, accounting, science, engineering, art, freedom, humanity, peace....

marilah generasi muda, pemuda, angkatan muda dan semuanya, kita ubah Malaysia.

Persetankan politik,
persetankan ideologi,
lupakan hiburan,
lupakan sengketa,

Mari kita cipta sejarah..
sudah cukup sengketa politik,
mari kita berpadu...
sudah tiba masanya Mendewasakan Malaysia.

Satu matlamat,satu ideologi.

Wednesday, March 25, 2009

Apa dah jadi?

Apa dah jadi?

Apa nak jadi dah jadi

M&M tak jadi

KJ dah jadi

KT syukur tak jadi


Apa nak jadi dah jadi

Pekembar tak tau apa nak jadi

UMNO menjadi-jadi

itu dan ini sudah mula menjadi


Apa nak jadi dah jadi

Semua diharap tak menjadi

entah la tak tau apa nak jadi

Pekembar oh Pekembar

Apa nak jadi???

Monday, February 9, 2009

Al fatihah

Salam takziah kepada keluarga Allahyarham Ustaz Hj. Roslan bin Shahrum, ahli Parlimen Bukit Gantang, P.59 dari PAS.

Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya.

Al-fatihah

p/s-diharap warga Malaysia lupakan dulu sengketa dan perbanyakkan tahlil untuk arwah.

Thursday, February 5, 2009

Checkmate dowh

Macam Anuar Beraim kena ugut bunuh pastu lari ke kedutaan Turki dan tup2 pi ceramah sana sini ke?

ke...

Macam Anuar Beraim kata ada lebih kurang 30 orang Ahli Parlimen BN nak lompat parti ke Pakatan Rakyat ke?

ke...

Macam Anuar Beraim kata 16 September tubuh kerajaan Pakatan Rakyat ke?

ke...

Macam DAP memulaukan angkat sumpah bila Dato' Seri Nizar yang beragama Islam dilantik oleh SULTAN PERAK kerana dia je yang pakai PAS.

ke...

Macam Dato' Seri Nizar and the gang menderhaka dengan titah SULTAN PERAK?

ke...

Macam Dato' Seri Nizar and the gang menderhaka dengan bubar DUN tanpa perkenan bekas KETUA HAKIM NEGARA@SULTAN PERAK?

ke...

Macam PKR yang kononnya adil, bermain taktik kotor tetapi bila taktiknya dibalas mula melenting?

ke...

AHLI PAKATAN RAKYAT AL MUNAFIK???x faham bahasa?

CHECKMATE

Wednesday, February 4, 2009

Hahaharuuan

Haru-haru Kerajaan Negeri Perak,


Haru-haru, huru-hara, haru biru...

Bila budak tadika nak main politik,

Bila kail nak main ombak,

Bila rakit nak main lautan,

Bila kambing hitam mengembek2.


Haru-haru, huru-hara, haru biru...

Bila Kerajaan Perak memilih bulu,

Bila satu lompat, Dia bersorak,

Bila 2 melompat, dia menyalak,

Bila 3 melompat, dia teriak,

Bila 4 melompat, dia MELALAK,


Haru-haru, huru-hara, oooohhh haru biru,

Bila Nizar ditindik di hidung,

Koo Kam menarik umpama lembu,

Bila Pakatan Rakyat hidup-hidup ditipu,

ketawa berdekah gelombang biru.

ooooohhhh, haru-biru.

Monday, November 24, 2008

Bila majlis fatwa bersuara

What the fish...

Siapa mereka yang nak mempertikaikan keputusan majlis fatwa?siapa?

Aku cukup terkejut bila dalam blog MP Lim Kit Siang membincangkan mengenai keputusan Majlis Fatwa mengharamkan Yoga.

Perlu diingat disini, apa yang diharamkan itu adalah bentuk2 meditasi mirip kepada pengabadian dan penyatuan dengan tuhan.

Yang tak diharamkan adalah gerak-gerakan kesihatan yang tak bercanggah dalam menyekutukan tuhan.

Sungguh pelik, bila masyarakat dalam agama lain sudah mula komen mengenai pengharaman tersebut dan Pemimpin2 Islam tidak kira Kerajaan mahupun pembangkang tidak menyatakan pendirian menyokong majlis fatwa.

Kepala bapak dia berjambul di depan.

Mengapa begitu berani NGO2 mempertikaikan keputusan majlis fatwa?contohnya dalam kes Pengkid yang ternyata sudah haram.

Mereka sudah mula berani mempertikaikan dan membicarakan hal2 Islam yang mereka sendiri tidak tahu mengenai hukum hakam Islam.

Yang paling aku terkejut bila ada komen yang mengatakan macamana Melayu nak maju kalau haramkan itu dan ini. Kepala hotak dia.

Melayu is Melayu, Chinese is Chinese, Indian is indian.

Islam itu adalah agama bukan untuk kaum.

Malaysia terlalu ingin menjadi open sehinggakan tak mahu lantang dalam bersuara mengenai kedaulatan hukum hakam Islam.

Jangan sampai nanti kredibiliti Majlis Fatwa dipersoalkan oleh orang ramai. Jangan sampai kita ditanya di akhirat nanti.

Mangkuk berayun.

Friday, October 24, 2008

Harimau tunjuk taring, Harimau lain gigit kuku...

The real Malaysian posts tabik dengan YB Zulkifli Noordin, Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu P.18.

Ketegasan YB Zulkifli Noordin menyebabkan Dewan Parlimen yang hiruk pikuk sebelum ini menjadi medan percakaran Ahli-ahli Parlimen menjadi senyap ekoran YB Zulkifli Noordin membicarakan soal Islam di Parlimen.

Meskipun, bosnya Anwar Ibrahim yang menjadi Pengasas Angkatan Belia Islam (ABIM) menjadi lebih dan tolerate liberal dengan penasihat terbesar dari DAP dan PAS pun kecut organ produksinya bila mahu membicarakan kedaulatan Islam di Malaysia.

YB Zulkifli Noordin dari PKR berani menghadapi risiko tersebut kerana tanggungjawab besar kepada Allah untuk memberikan yang terbaik untuk Islam.

Nak tanya sikit, berapa orangkah yang berani di Parlimen untuk menegakkan Daulah Islamiah di Parlimen?

Nak kata Ahli Parlimen PAS?Cakap sahaja pum pang, haprak apun tarak apatah lagi habuk.

PAS sebelum ini yang menjadi arus perjuangan aku sebelum ni, membuatkan aku menjadi mual dan muak apabila PAS mengorak langkah untuk menjadi lebih populis hingga sanggup menjilat ludah sendiri mengenai fatwa yang dikeluarkan dulu mengenai hukum bekerjasama dengan bukan Islam.

Apakah bezanya UMNO dengan PAS?

tiada bezanya sekarang dan fatwanya mengenai hubungan kerjasama UMNO, MIC, MCA dan Gerakan digunapakai PAS untuk kerjasama dengan PKR dan DAP.

Apa kejadahnya fatwa yang dikeluarkan dulu?dah tak relevan kah?

The Real Malaysian Posts berharap agar Ustad2 instant dalam PAS fikir sedalam2nya dan jadikan YB Zulkifli Noordin sebagai idola bukannya Anwar Ibrahim yang kaki klentong cakap tak serupa bikin.

YB Zulkifli Noordin sudah bikin dahulu baru dia cakap, dan apa yang dia bikin serupa sama yang dia cakap.

Bila Harimau tunjuk taring, Harimau lain gigit kuku.