Saturday, October 10, 2009

Rusuhan Bagan Pinang

10/10/2009,Sabtu
Jalan sesak teramat sangat mulai Teluk Kemang ke Markas BN (roundabout) sekitar 11.00 malam sehingga 3.00 pagi, penyokong-penyokong PAS melakukan huru hara dengan melakukan provokasi menahan kereta-kereta dan memaki hamun setiap kereta yang mempunyai lambang BN.

Provokasi melampau dilakukan Puak Anak Setan (PAS) dengan menggangu lalulintas, menahan kereta-kereta dan mengeluarkan kata-kata kesat terhadap kenderaan yang dibawa Pengokong-penyokong BN.

Penulis turut dimaki sambil melaungkan takbir, "UMNO Yahudi", "Fisabillah" dan ketika kami ditahan ketika melalui kawasan tersebut, anehnya, penyokong-penyokong PAS yang lalu di kawasan BN tidak pula ditahan, di maki pun tidak. Oleh sebab tidak dapat menahan marah kereta kami ditahan, sempat juga anak-anak muda dari PAS ini menerima Babi dan anjing dari penulis, mujur rakan-rakan didalam kereta menahan.

Anak-anak muda PAS bersenjatakan kayu dan batu mula mencabar kesabaran dengan membaling objek-objek tersebut ke arah kenderaan BN yang lalu lalang sambil menahan kenderaan-kenderaan tersebut.

kami dapat melepaskan diri dari kesesakan tersebut, dan berhenti di sebelah Markas BN (roundabout). Penyokong (Puak Anak Setan) PAS mula membanjiri kawasan tersebut dan menyerang Pemuda UMNO dengan kayu dan besi, Penyokong-penyokong BN yang sedikit jauh dari tempat berkenaan bergegas untuk menyelamatkan rakan-rakan di depan PD Marina. Dipercayai, beberapa orang pemuda UMNO cedera.

Kereta-kereta jip polis, Unit Simpanan Persekutuan (FRU) turut tiba untuk mengawal kemaraan kedua-dua belah parti di depan PD Marina. Kesesakan membuatkan mereka sedikit terlewat namun berjaya menyuraikan mereka yang terlibat.

Puak Anak Setan (PAS) tersebut masih belum berpuashati dan masih berkempen (memakihamun) walaupun masa kempen tamat pada pukul 12.30 malam.

Penulis tidak hairan kerana mereka ini sememangnya lembu, tak faham bahasa.

1 comment:

Anonymous said...

nampaknye blog kamu dipandang sepi...
sabarlah yeh...